Home

Heeft u een vraag?

Stel hem hier

Kunnen wij u helpen?

Wij zijn bereikbaar via:

  • 045-5740878
  • info@vdlaarwonen.nl
Wilt u liever dat wij bellen?

Of stel hieronder uw vraag:

Extra omzet maken

Uw website kan u helpen beter onder de aandacht van uw (a.s.-) klanten te komen. Want juist daarvoor zijn tal van hulpmiddelen ingebouwd. U hoeft ze eigenlijk alleen maar in te zetten. Of te activeren. Extra omzet maken hoeft dus niet zo moeilijk te zijn.

Nieuwe relaties zoeken via internet
Met uw website vist u in de enorme vijver die internet heet. Uw website is er dan ook een van de vele duizenden. En de vraag is hoe u uw website hoger kunt laten scoren bij de zoekmachines.
Met dat doel zijn de 'optimalisatievelden' ingebouwd. In de handleiding (rechtsboven in Admin) vindt u er alles over.
Toch heeft slechts 15% die velden actief in gebruik. Niet erg, wanneer u zich uitsluitend wilt richten op uw eigen relaties. Maar toch wel jammer wanneer nieuwe relaties toch wel welkom zijn.

Hoe doet u dat?
Ga in Admin naar 'beheer website / schermen' en kies een scherm om te wijzigen (u klikt dan achteraan op het potloodje). Onderaan  dat scherm vindt u die 'optimalisatievelden'. Ze zijn standaard leeg. Wilt u ze gebruiken, ga dan als volgt te werk:

  • Bij 'Trefwoorden' vult u de woorden of de teksten in waarmee u verwacht dat consumenten op internet aan het zoeken zijn. Bijvoorbeeld 'laagste autopremie, autopremie per maand, goedkope autoverzekering' e.d.
  • Let er op, dat u alleen woorden of zinnen opneemt die echt betrekking hebben op de teksten van het scherm erboven. Dus geen 'hypotheekrentes' op een scherm over 'autoverzekeringen'. (Google straft dat af!)
  • Voeg er rustig uw woonplaats aan toe. Google vindt dat niet erg.
  • Maar zorg er wel voor dat u de woorden of zinnen scheidt met een komma.
  • Daarna voert u op de regel 'toelichting' de tekst in waarvan u vindt dat Google die moet laten zien. Bijvoorbeeld 'Wim Janssen is uw persoonlijk aanspreekpunt. Bel hem op tel.012-3456789'
  • Het zal ieder jaar weer voor respons zorgen. Gratis! Geen respons? Bel ons even, dan kijken we graag even met u mee.

Meer omzet uit uw eigen relaties.
En dat is eigenlijk veel makkelijker. Uw klant kent u al. En u kunt hem (of haar) voor tal van diensten naar uw website verwijzen. (schade melden, aanvraagformulier, inboedelwaardemeter e.d.) En juist daar kunt u, met de lichtkrant, discreet reclame maken voor uw meer commercieel gerichte diensten (actuele hypotheekrentes, Rolls vergelijkingstool, spaarrente, etc.) Want juist voor dat soort reclame zijn de twee lichtkranten bedoeld: ze sturen uw bezoekers naar andere onderdelen van uw website. 

Lichtkranten / banners
En inderdaad gebruikt 84% de statische lichtkrant. Wilt u het de bezoeker echt makkelijk maken? Maak dan de lichtkrant aanklikbaar. Dat doet overigens slechts 15%. Een aanklikbare lichtkrant verbindt de bezoeker direct met de door u gewenste pagina. Het maakt uw website nog iets extra klantvriendelijk, want de bezoeker hoeft niet meer te zoeken. 
De dynamische banner, die beduidend opvallender is, wordt in 9% van de gevallen ingezet.

Voorbeeld? 
U vult bij het onderdeel 'schadeformulier' de dynamische banner met een 'hulpgevende tekst' zoals 'Wim helpt u graag met het correct invullen. Bel hem op 012-3456789' Die banner komt maar één keer in beeld. En laat gelijk een servicegerichte indruk achter.
Gelijktijdig programmeert u de statische banner van dat scherm met een steeds weer terug kerende commerciële tekst zoals 'Benieuwd naar de laagste zorgpremies? Klik hier voor een snelle berekening' Waarbij u die banner doorklikbaar maakt naar de betreffende premieberekeningspagina.
Servicegericht, commercieel, maar toch discreet. 

Extra hypotheekomzet
Echt opmerkelijk is, dat slechts 19% aangeeft de relaties actief te verwijzen naar de pagina 'actuele hypotheekrentes'. En slechts 9% zet de grafiek 'renteverwachting' in bij het klantcontact. Terwijl beide onderdelen stevig kunnen bijdragen aan extra hypotheekomzet. Ze zorgen, eenmaal ontdekt, voor regelmatig 'automatisch bezoek'. Door uw klant (en zijn buurman....)

Klik deze pagina weg en kijk hoe u uw website nog net iets meer klantvriendelijk kunt maken

 


Bovenstaand nieuwsbericht is gepubliceerd op 14-10-2009. Dit bericht is met veel zorg en aandacht samengesteld. Desondanks kunnen wij niet volledig instaan voor de correctheid, volledigheid of actualiteit van de informatie.
Maak een afspraak met ons om de meest recente informatie te ontvangen.