Home

Heeft u een vraag?

Stel hem hier

Kunnen wij u helpen?

Wij zijn bereikbaar via:

  • 045-5740878
  • info@vdlaarwonen.nl
Wilt u liever dat wij bellen?

Of stel hieronder uw vraag:

Het inzetten van zoekmachines

Controleren
Allereerst is het zaak te controleren of Google website al 'kent'. U doet dat door in de zoekbalk van Explorer in te  typen: http://www.google.com/webmasters. Bij 'De wizard voor de status van uw site' kunt u dat controleren.

Website niet bekend?
En geeft Google aan, dat uw website (nog) niet bekend is, dan kunt u via http://www.google.nl/addurl/?continue=/addurl uw website alsnog aanmelden. Maar we gaan er nu van uit, dat Google uw website wel kent.

Er zijn in Nederland heel veel financiële websites.    
Wanneer u bij Google de zoekopdracht 'autoverzekering' intypt, krijgt u al gauw zo'n 2 miljoen (!) pagina's om uit te kiezen. Voegt u daar 'Nijmegen' aan toe, dan blijven er nog steeds zo'n 174.000 pagina's over. Het zal duidelijk zijn, dat 'scoren op de eerste drie pagina's' dan wel heel erg moeilijk wordt. Toch is dat wel enigszins te beïnvloeden. 

Waar let de zoekmachine op? 
Allereerst is het zaak om uw website zo in te regelen, dat de zoekmachine een 'voorkeur' voor uw website gaat krijgen. Daar zijn een paar spelregels voor:

  1. Ieder scherm van uw website dient zijn eigen 'paginatitel' te hebben. Dat is de naam waarmee de pagina binnen uw website gevonden kan worden. Die titel moet zoveel mogelijk uniek zijn. Wanneer u met de muis boven een button van uw website gaat 'hangen' kunt u links onderaan zien of dat scherm een eigen paginatitel heeft. 
  2. Gebruik voor de navigatie geen 'plaatjes' maar 'letters'. Of gebruik plaatjes met een linkje erop. Want pure plaatjes kunnen door Google niet gelezen worden.  
  3. Wijzig uw website regelmatig. Of voeg regelmatig onderdelen toe. Want een gewijzigde website valt de zoekmachines sneller op.
  4. Wees u ervan bewust, dat zoekmachines grote moeite hebben met het lezen van bewegende teksten. Gebruik ze rustig waar het gaat om de aandacht trekken van bezoekers, maar gebruik ze niet voor onderdelen, die Google juist zou moeten vinden.
  5. Wanneer uw website over een 'sitemap' beschikt, zorg er dan voor, dat Google deze kent. Het uploaden kunt u doen via http://www.google.com/webmasters. Wel eerst even daar een eigen account aanmaken!

Beïnvloeden van zoekmachines
En wat nu wanneer uw website nog steeds niet hoog genoeg scoort? 

  1. Probeer op 'andere websites' een verwijzing te krijgen naar uw eigen website. Google is daar bijzonder gevoelig voor.
  2. Zorg ervoor, dat de paginatitel steeds goed weer geeft wat eronder wordt aangeboden.
  3. Maak in uw website meerdere pagina's aan over vergelijkbare onderwerpen. 1 Pagina over autoverzekeringen kan maar 1 keer scoren. 10 Pagina's leveren 10 keer scoringskans op!

Betaalde plaats huren
In beginsel zullen de zoekmachines iedere gevonden webpagina dezelfde scoringskans geven. En ook al hebt u uw website volledig aangepast aan de 'Google-eisen' dan nog kan uw website vandaag op pagina 1 terecht komen en morgen op pagina 712. 
Wanneer u beslist vaker op de eerste pagina's gevonden wilt worden, zult u de zoekmachines daarvoor moeten betalen. Wellicht dat Google Adwords dan een aardig alternatief is.


Bovenstaand nieuwsbericht is gepubliceerd op 20-11-2008. Dit bericht is met veel zorg en aandacht samengesteld. Desondanks kunnen wij niet volledig instaan voor de correctheid, volledigheid of actualiteit van de informatie.
Maak een afspraak met ons om de meest recente informatie te ontvangen.